مشاوره سرمایه گذاری مشترک

 

 

باید در نظر داشت که در تمامی سرمایه گذاری های صنعتی ، معدنی ، کشاورزی ؛ خدماتی ؛ ساختمان ، انرژی ، نفت و گاز و پتروشیمی ، و …. در پاره ای از اوقات؛ ما جهت پیشبرد اهداف خود و شکوفایی پروژه هایی که در افق بلند مدت خود داریم و می خواهیم این پروژه ها در سطح کشور و یا سطح بین المللی همانند خورشیدی درخشان خودنمایی کنند. از این رو می بایست برای خود شرکاء کاری و سرمایه گذاران خوش فکر و هدفمندی را پیدا نماییم تا بتوانیم با انعقاد قرارداد هایی رسمی و کارشناسانه و پیش بینی شده سرمایه گذاری های خود را به سرانجام برسانیم .

از این رو بایستی بدانیم :

۱_ در قرارداد های مشارکت های مختلف و پروژه های بزرگ چه نکات مهمی را باید لحاظ کنیم ؟
۲_چگونه از تسهیلات بانکی مناسب ؛ با بهره های بانکی معقول استفاده نماییم ؟
۳_ نحوه استفاده از تسهیلات دریافتی در بخش های مختلف سرمایه گذاری مشترک بایستی چگونه صورت گیرد ؟
۴_درصد مشارکت و سهام هر یک از طرفین چگونه خواهد بود ؟
۵_ در صنایع مختلف صنعتی چگونه می بایست شراکت کرد و فاز های مختلف آن به چه میزان منابع و تسهیلات بانکی نیاز دارند ؟
۶_قوانین مورد نظری را که شرکاء می بایست رعایت نمایند چیست؟
۷_ چگونه می بایست با مشارکت یکدیگر چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ کاری و معنوی پشتوانه یکدیگر باشیم ؟
۸_ نحوه زمان بندی و برنامه ریزی در اجرای پروژه ها بایستی چگونه باشند ؟
۹_ مدیریت پروژه ها و چگونگی پیشبرد پروژه ها بوسیله قراردادهای E.P.C و یا E.P.C.F و …. چگونه صورت خواهد گرفت ؟
۱۰_ نکته های کلیدی و اساسی در نحوه برنامه ریزی ، کنترل و اجرای پروژه و هماهنگی بین بخش های مختلف چه خواهند بود ؟
۱۱_ خطرات پیش رو در سرمایه گذاری های مشترک چه مواردی می باشند ؟ و راهکارهای برون رفت از آنها را چگونه می بایست پیدا نمود ؟

۱۲_ چگونه یک شریک موفق و دارای توانمندی های فکری و کاری برای بخش سرمایه گذاری های مشترک پیدا نماییم ؟ و چگونه می بایست این سیستم را برنامه ریزی و اجرا و کنترل و هدایت نماییم ؟
۱۳_ مشکلات بالقوه ای را که ممکن است تبدیل به دردسرهای بزرگ در سرمایه گذاری های مشترک شوند را چگونه بررسی نماییم ؟
۱۴_چگونه بازارهای هدف را برای بحث سرمایه گذاری خود بشناسیم و آنها را ارزیابی کنیم ؟
۱۵_ چگونه وکلای مجرب و کارشناسان خبره در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی و … را شناسایی و جذب نماییم ؟
۱۶_ حدود اختیارات شرکاء در کسب و کار چگونه خواهد بود ؟
۱۷_ چگونه فرصت های سرمایه گذاری مناسب تر و بدون دردسر و فارغ از مشکلات بیمه ای ، مالیاتی و بدون مشکلات بازار هدف و … را بدست بیاوریم ؟
۱۸_ در چه مناطقی با شرکاء خود میتوانیم سرمایه گذاری های موفق داشته باشیم و نیز بتوانیم از معافیت های مالیاتی و تسهیلات کم بهره برخوردار شویم ؟
پس به یاد داشته باشیم که یک مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری با شناخت صحیح سرمایه گذاران مختلف حقیقی و حقوقی و شناخت کافی از توانمندی های آنان می تواند نقش بسزایی را در رابطه با ایجاد ارتباط فی مابین سرمایه گذاران مختلف داشته باشد . و آنها را جهت انجام یک سرمایه گذاری مشترک و پر سود گرد هم آورد و با انباشت سرمایه های آنها در یک پروژه مشترک و پرسود و از قبل امکانسنجی شده مسبب یک تحول اقتصادی بزرگ و چشم گیر در یک منطقه ویژه اقتصادی و یا یک شهر و یا یک کشور و حتی در سطح بین المللی شود .
پس باید بگوییم که در این راستا شرکت بین المللی طرح گستر دنا با داشتن مشاوران امین و کادری مجرب در این زمینه میتواند راه گشای اهداف سرمایه گذاران محترم باشد.

یکی از دلایل اصلی برای انجام سرمایه گذاری مشترک کاهش هزینه ها است ؛ که شامل هزینه های تحقیقات و توسعه می باشد و دوم قابلیت کاهش ریسک های موجود در پروژه است که با توجه به ماهیت بیزنس مورد نظر قابل ملاحظه اند .

از دلایل دیگر سرمایه گذاری مشترک میتوان به اشتراک گذاری منابعی همانند تکنولوژی و یا استفاده از مهارت های یکدیگر اشاره نمود .