مشاور دانش بنیان

 

 

مشاوره دانش بنیان در واقع یکی از حساس ترین مشاوره هایی می باشد که می بایست از ابتدا بصورت بسیار علمی و دقیق و کارشناسانه مورد بحث و بررسی و ارزیابی اقتصادی ؛ فنی و مالی قرار گیرند . چرا که در بحث نوآوری های دانس بنیان هیچگونه آمار دقیقی از آنچه که یک موسسه دانش بنیان ارائه داده است وجود ندارد و باید گفت که بعضا کالا یا محصول و یا خدمت و یا ‌‌…..که آن موسسه دانش بنیان ارائه نموده ؛

در هیچ جا نمونه مشابه خارجی و یا داخلی را ندارد . پس تحقیق دقیق توسط یک کارشناس اقتصادی در رابطه با صحت و درستی وجود نمونه مشابه داخلی یا خارجی آن الزامیست . و از طرفی تحقیقات و پژوهش در مورد میزان نیاز داخلی و خارجی آن کالا یا تکنولوژی و … دانش بنیان بسیار مهم می باشد . و در این رابطه می بایست تیمی متشکل از کارشناسان حاذق در زمینه مطالعات امکانسنجی بطور دقیق آمار مورد نیاز آن کالا یا تکنولوژی دانش بنیان را از راه های مختلف بدست آورند .

فلذا از ارتباط دقیق آن کالا یا تکنولوژی با بخش صنعت ؛ معدن ، بهداشت و درمان ، کشاورزی ، خدمات و …. میبایست دقیقا از طریق ارزیابی عوامل متعدد به میزان مورو نیاز آن کالا ؛ آمارهای دقیق و منطقی و مدغن و مورد قبولی را بدست آوریم . بعنوان مثال اگر قصد تولید و عرضه دارویی خاص را را داریم میبایست در ابتدا میزان آمار جمعیت جامعه بیماران مبتلا و نیازمند به آن دارو را از قبل مورد بررسی دقیق قرار دهیم؛ تا بدانیم که چه میزان از افراد به آن دارو نیازمند هستند و درخواست استفاده از آن را دارند ؛ و در این رابطه آیا یک سرمایه گذار با توجه به میزان سرمایه گذاری خود که برای تولید و عرضه آن دارو می نماید آیا می تواند به سود مطلوب و مورد نظر خود دست یابد و آیا طرح مورد نظر او از نظر اقتصادی توجیه پذیر و مقرون به صرفه می باشد ؟
خطر های احتمالی پیش روی او کدامند ؟
چه مجوز ها و مدارک قانونی مورد نیاز اوست ؟
سازمان های ذیربط که می بایست این راه پیش رو را تائید کنند کدامند ؟ و شرایط و ضوابط مورد نظر آنها برای تائید صلاحیت ها چیست ؟
چه بخشنامه ها و ضوابط اداری را بایستی سرمایه گذاران دانش بنیان را اجرا نمایند ؟
و…..